Price Segmentation: Hide or justify?

4. Juni 2013

Price segmentation is a powerful tool that every company should use.  But, when a customer feels cheated, you may lose him forever.

It is in any businesses‘ interest to charge different prices to different customers. And customers see price segmentation all of the time and have come to accept it. Pragmatic Pricing offers some interesting thoughts on how to deal with this.

In the end, every company will probably have to use a combination of hiding and justifying price segmentation.

Advertisements

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden /  Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden /  Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden /  Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden /  Ändern )

Verbinde mit %s

%d Bloggern gefällt das: